Reklama dźwignią handlu: powinien o tym wiedzieć każdy, kto zamierza prowadzić jakąkolwiek działalność gospodarczą. W końcu nawet najlepszy produkt nie sprzeda się, jeżeli nikt nie będzie wiedział o jego istnieniu. Dlatego musisz starać się nieprzerwanie docierać do świadomości klientów, dbając np. o reklamę w Internecie, czy inwestując w ekrany biznesowe.
Zadbaj o elegancką siedzibę wyposażoną w ekrany biznesowe
Przede wszystkim Twoje biuro, w którym będziesz przyjmował klientów, czy też Twój sklep – muszą być punktami eleganckimi, schludnymi i czystymi. Pamiętaj, że potencjalna jakość Twoich towarów czy usług będzie podświadomie oceniana przez pryzmat Twojego wizerunku, na który składa się również wygląd użytkowanej przez Ciebie przestrzeni lokalowej.
Dlatego zawsze dbaj o czystość, porządek i elegancję swojego salonu czy biura. Bardzo fajnym akcentem mogą być także nowoczesne multimedia, takie jak np. ekrany biznesowe (zwane też digital signage), które wyświetlą spoty reklamowe, czy np. poinformują klientów o aktualnie trwających promocjach. Takie ekrany, profesjonalne wyposażenie i nowoczesne akcesoria zdecydowanie pozytywnie wpływają na prezencję każdego wnętrza.
Zaistniej w social mediach
Prowadząc jakikolwiek nowoczesny biznes musisz zadbać o to, by Twoja marka aktywnie funkcjonowała w najpopularniejszych mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i Instagram. Z mediów społecznościowych korzystają miliony osób i wielkim błędem byłoby je pominąć podczas podejmowania prób zaistnienia w świadomości potencjalnych klientów.
Jednak oprócz założenia odpowiedniego konta biznesowego i aktywnego publikowania wpisów, konieczne będzie też organizowanie kampanii reklamowych na niniejszych portalach. Np. Facebook oferuje szereg ustawień takiej reklamy, zarówno pod względem geograficznym, demograficznym, jak i czasowym oraz ilościowym. Może to pozwolić na dotarcie do bardzo dużej grupy odbiorców.
Żyj w świadomości… Google
Kolejnym ważnym krokiem jest pozycjonowanie strony (lub bloga) Twojego sklepu czy biura w wyszukiwarkach – w tym oczywiście w Google. Pozycjonowanie jest skomplikowanym procesem, który prawdopodobnie będzie wymagał zaangażowania odpowiedniego specjalisty (lub wyspecjalizowanej firmy) – jest to jednak rewelacyjny sposób na pozyskiwanie klientów.
Pozycjonowanie (wykorzystujące techniki SEO) może także odbywać się poprzez wykupienie odpowiedniej reklamy w wyszukiwarce. Takie kampanie na ogół również organizują wyspecjalizowane firmy, które mają odpowiednie doświadczenie w ich konfigurowaniu – co nie jest wcale oczywistą kwestią. Stanowi to równie ważny aspekt, co pozycjonowanie strony.
Pamiętaj o reklamie offline
Choć wystrój lokalu, ekrany digital signage czy aktywność w Internecie są niezbędne, nie zapominaj o klasycznych formach reklamy. Przede wszystkim biuro lub sklep powinny być dobrze widoczne dla przechodniów, np. dzięki szyldowi czy banerowi reklamowemu. W zależności od profesji, wciąż może też mieć sens dostarczanie ulotek reklamowych do klientów (np. w branży gastronomicznej).
Jeśli przed wejściem do Twojego sklepu czy biura znajduje się przestrzeń wystawowa, zawsze odpowiednio ją gospodaruj, nawet wykorzystując ekrany profesjonalne do wyświetlania swojej oferty. Spraw też, by Twoja marka aktywnie uczestniczyła w imprezach branżowych, targach, szkoleniach, nie bój się także objąć patronatem chociażby mniejszych wydarzeń.
Na koniec – dbaj o jakość swoich towarów i usług!
Pamiętaj jednak, że pozyskanie klienta to jedno. Odrębną kwestią jest już jego utrzymanie: Twój klient musi być zadowolony z Twoich usług czy towarów, zawsze więc pracuj nad ich jakością. Bez tego ani aktywna reklama w Internecie, ani piękny salon, ani nawet ekrany biznesowe nie przyniosą pożądanych efektów. Jakość zawsze musi stać na pierwszym miejscu.
Artykuł partnera
Komentarze (0)