Prowadzenie sklepu internetowe wydaje się być doskonałym pomysłem na biznes w dzisiejszych czasach. Miliony osób robi przecież zakupy przez internet każdego dnia. Wystarczy zatem stworzyć odpowiednią stronę i dobrze ją wypromować. No właśnie, promocja jest w tym przypadku kluczowa. Możemy bowiem posiadać najlepszej jakości produkty w doskonałych cenach, ale jeśli klienci nie dowiedzą się o istnieniu naszego sklepu, ruch będzie znikomy. A co za tym idzie, zyski również będą marne. Podstawą jest w tym przypadku pozycjonowanie sklepu internetowe. Jak to jednak zrobić, aby osiągnąć sukces?Zwracaj uwagę na słowa
Słowa kluczowe to w przypadku pozycjonowania każdej strony internetowej fundament, na którym budujemy jej pozycję w wynikach wyszukiwania. W przypadku sklepów internetowych ich ilość powinna być wyjątkowo duża, ze względu na liczbę oferowanych w nim towarów, którymi mogą być zainteresowani nasi potencjalni klienci. Co więcej, dobierając słowa kluczowe należy też zwracać szczególną uwagę na frazy typu long tail. Zawierają one dokładną nazwę i model przedmiotu poszukiwanego przez zdecydowanych na jego zakup użytkowników. Współczynnik konwersji znajdzie się zatem niemal automatycznie na bardzo wysokim poziomie.Proste nazwy kategorii i produktów
Optymalizacja sklepu internetowego składa się z wielu różnych działań, do których należy również właściwe nazywanie kategorii oraz samych produktów oferowanych klientom. Muszą być one zrozumiałe dla samych użytkowników, jak i dla algorytmów wyszukiwarki, która przecież ma odsyłać potencjalnych klientów właśnie na stronę naszego sklepu internetowego. Zadbajmy więc o to, by w nazwach nie pojawiały się żadne niezrozumiałe słowa i liczby, co niestety wciąż często się zdarza. Zamiast tego uściślijmy co klient znajdzie pod danym adresem, tak by również nakierować na naszą ofertę samą wyszukiwarkę.Twórz unikalne opisy produktów
Każdy sklep internetowy to dziesiątki lub setki podstron z produktami, które możemy z łatwością zagospodarować w taki sposób, by skutecznie podniosły pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Chodzi tu oczywiście o opisy produktów, które wystarczy naszpikować odpowiednimi słowami kluczowymi, by szanse na osiągnięcie świetnych pozycji stały się naprawdę duże!
Niestety wielu właścicieli takich sklepów z lenistwa, skąpstwa lub czystej niewiedzy, zamyka sobie drogę do tego celu już na samym początku. Kopiowanie opisów produktów wprost z stron ich producentów to nagminna praktyka, która niestety nam szkodzi. Takie opisy rzadko przyciągają uwagę klienta zachęcając go do zakupu danej rzeczy, a do tego nie pozwalają w pełni wykorzystać potencjału strony, w kontekście jej optymalizacji. Pamiętajmy też, że takie skopiowane treści są z marszu uznawane przez wyszukiwarkę jako Duplicate Content, przez co Google nie pozwala stronie znaleźć się na wysokich pozycjach wyszukiwania.Aktywność na blogu i w mediach społecznościowych
Blog i profile w różnego typu mediach społecznościowych to doskonałe narzędzia do promowania naszego sklepu internetowego i jednocześnie do jego optymalizowania w wyszukiwarce. Treści, które w nich umieścimy powinny bezpośrednio zachęcać klientów do robienie zakupów na naszej stronie. Oprócz tego jednak możemy tworzyć wartościowy content spełniający wymagania Google, poprzez umieszczanie we wpisach słów kluczowych, fraz typu long tail czy backlinków. Wszystko to sprawi, że wyszukiwarka będzie "spoglądała" na naszą stronę bardziej przychylnym okiem i szybciej przeskoczy ona na wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania.
Sprawdź ofertę agencji SEO Fusion Marketing na pozycjonowanie sklepów internetowych.
Komentarze (0)