Wybór odpowiedniej pasty polerskiej ma ogromne znaczenie. Firmy, które je produkują stosują różne oznaczenie w zakresie ścieralności, wykończenia. Tym razem analizie poddano pasty marki Rupes.
Zephir Coarse w kolorze niebieskim to pasta tnąca, która skutecznie usuwa zmatowienia po papierze wodnym o gradacji 1500. Radzi sobie z mocnymi zarysowaniami i zmatowieniami. Przeznaczona jest do pracy z gąbką niebieską tej samej marki. Nie pozostawia na powierzchni dużej ilości silikonu.
- UHS Ease Gloss w kolorze czarnym to pasta tnąca, która usuwa zarysowania i zmatowienia, a przy okazji nabłyszcza lakier. Użytkowana jest z szarą gąbką Rupes.
- Quarz Medium w kolorze zielonym to pasto średnio tnąca odpowiednia do usuwania niewielkich rys po myjniach. Używać ją należy z gąbką zieloną Rupes.
- Keramik Fine w kolorze żółtym to z kolei pasta wykańczająca, rozpuszczalna w wodze. Ma drobne właściwości ścierne. Nadaje się do napraw Smart Repair.
- Diamond Ultra Fine w kolorze białym to też pasta wykańczająca. Wykańcza elementy na wysoki pomysł. Ma w składzie bardzo mało wypełniaczy.
Wszystko o polerowaniu ręcznym
Tutaj również należy powierzchnię lakieru umyć i wyglinkować. Potem trzeba ją dokładnie wysuszyć za pomocą ręcznika z mikrofibry. Nie pozostawia on po sobie smug i nie tworzy rys.
Do polerowania ręcznego wykorzystywane są pady z pianki lub mikrofibry. Pady piankowe są twarde i bardziej miękkie. Warto w tym przypadku sięgać po pasty o ścieralności lekkiej lub średniej. Nie powinno się wykorzystywać past silnych. Cały proces ręcznego polerowania wymaga czasu i sporych pokładów cierpliwości. Na pad nakłada się nieco pasty i obszar do pracy. Polerowanie odbywa się za pomocą ruchów kolistych oraz posuwistych. Nadmiar pasty ściąga się ręcznikiem. W taki sposób praca powinna przebiegać na całej powierzchni lakieru. W końcowym etapie na lakier nakłada się wosk, selant, powłokę kwarcową lub ceramiczną.
Zabezpieczenie powłoki lakierniczej jest konieczne. Najlepiej sprawdzają się tutaj powłoki ceramiczne o wysokiej odporności na zarysowania. Są one trwałe i mają świetne właściwości hydrofobowe. Tym samym brud się na nich nie trzyma. Przez długi czas prezentują się nienagannie. Dodatkowo zapobiegają one korozji. Woski z kolei chronią lakier przed kurzem i promieniowaniem UV. Podzielić je można na woski sztuczne i naturalne. Te pierwsze są oczywiście sporo rańsze. Mają formę past, mleczek i płynów. Woski syntetyczne zwane selantami są łatwe w aplikacji. Wykorzystuje się do tego mikrofibrę lub specjalny aplikator. Woski naturalne są twardsze i sporo droższe. To kosmetyki ekskluzywne. Najpopularniejszym składnikiem wosków naturalnych jest zdecydowanie wywodząca się z Brazylii carnauba. Pozyskiwana jest ona z liści pewnej rośliny. Wosk naturalny nakłada się ręcznie lub za pomocą opuszków palców. Robi się to często warstwami. Jeśli powierzchnia samochodu jest dobrze przygotowana, nie powinno być żadnego problemu z aplikacją wosku. To w tym przypadku zdecydowanie jest klucz do sukcesu.
Komentarze (0)