5 trendów danych i technologii na 2018 rok

technologia

Jednym z największych wyzwań dla WOR – i wszystkich marketerów – jest przekształcenie danych w praktyczne spostrzeżenia. W związku z tym jest to jeden z najgorętszych tematów, o których mówią OZZ (patrz tutaj). Aby zapoznać się z najważniejszymi trendami w zakresie danych i technologii, w drodze do 2018 roku, rozmawiałem z Tomem Bentonem, dyrektorem generalnym Data & Marketing Association (wcześniej znanego jako Direct Marketing Association). Poniżej przedstawiamy sześć trendów śledzonych przez stowarzyszenie danych i marketingu.

1. Zręczność

technologiaMarketing jest teraz w stanie płynnym. To się zmienia i ciągle się zmienia. Marketerzy muszą umieć się rozwijać i być elastyczni, aby nadążyć za wymaganiami konsumentów „zawsze aktywnych”. W tym samym czasie muszą skupić się na laserze, aby uzyskać realne wyniki na rynku. To nie są łatwe umiejętności do opanowania. Właśnie dlatego w DMA obserwujemy gwałtowny wzrost liczby programów rozwoju talentów.

2. Koncentrowanie się na jakości danych

Wszyscy mówimy o ogromnej ilości danych dostępnych dziś marketerom, ale jest to zarówno wyzwanie, jak i szansa. Kluczową kwestią jest określenie, jakich danych NIE używać, które dane należy zignorować. Może to wynikać z wielu przyczyn, takich jak zbiór danych niezwiązanych z bieżącą potrzebą biznesową lub obawy, że dane są niedokładne lub nawet uszkodzone z powodu złych praktyk. Jasne cele biznesowe i grupy docelowe mogą sprawić, że Twój zespół nie spadnie z króliczej dziury nieskończonych zbiorów danych. Aby wyeliminować niedokładności, firma musi mieć jasny przypadek testowy ustalony podczas badania lub wprowadzania danych. Powinno to dotyczyć nie tylko nowych danych, ale starsze zestawy danych powinny być regularnie sprawdzane pod względem dokładności i wartości.

3. Zwalczanie cyberbezpieczeństwa przed kryzysem

Branża danych i marketingu rozwija się dzięki innowacjom i zaawansowaniu technologicznemu, które pozwalają nam budować relacje z naszymi klientami w oparciu o prawdę, wyniki i zaufanie. Odpowiedzialne działanie i właściwe technologiainformowanie o wyborze danych jest kluczowe dla budowania relacji z klientami. Część odpowiedzialnego działania obejmuje także podejmowanie kroków w celu zabezpieczenia danych, szczególnie danych wrażliwych przed atakami hackerów i innymi naruszeniami. Jeśli klienci nie ufają, że ich najbardziej wrażliwe informacje zostaną zabezpieczone, przestaną angażować się w markę, a to zaszkodzi nie tylko marce, ale całej społeczności opartej na danych, która opiera się na lojalności klientów. Sprawia to, że bezpieczeństwo danych staje się najważniejszą kwestią, jako kluczowy pomost do zatrzymywania klientów i zapobiegania ryzyku.

4. Integracja nowych danych z istniejącymi strumieniami danych

Od urządzeń do noszenia po rozpoznawanie twarzy i głosu, pojawiają się nowe typy danych, które mogą dostarczyć wglądu, który wcześniej nie istniał. W tym roku kampania z nowozelandzkiej firmy ubezpieczeniowej Sovereign zdobyła międzynarodową nagrodę ECHO za integrację szerokiej gamy zestawów danych w kampanię, która doprowadziła do rejestracji klientów, generowania leadów i sprzedaży. Zintegrowali nowe strumienie danych z trackerów aktywności w witrynach takich jak sloty za darmo strona, sieci siłowni i sklepów spożywczych, aby nagradzać klientów za zdrowe zachowanie. Te nowe dane zapewniły również terminowe, dostosowane powiadomienia na różnych platformach. Niezależnie od dużego przedsięwzięcia, Sovereign był w stanie poprawić wyniki zdrowotne i wznowić politykę, odwracając negatywny trend dla firmy.

5. Włączanie nowych narzędzi analitycznych do istniejących praktyk biznesowych

technologiaKażdego dnia pojawiają się nowe narzędzia i techniki, które marketerzy mogą wykorzystać, aby lepiej zrozumieć firmy, konsumentów i konkurentów. Jest rzeczywistość rozszerzona, uczenie maszynowe, sztuczna inteligencja – żeby wymienić tylko kilka. Ci marketerzy, którzy znajdują się w czołówce zrozumienia i integracji tych narzędzi, mogą pomóc swoim firmom osiągnąć przewagę konkurencyjną. 1-800-Flowers dostarczył niesamowitych doświadczeń klientów poprzez integrację strony internetowej firmy z technologią sztucznej inteligencji i przetwarzaniem języka naturalnego. Technologia ta pozwoliła uzyskać szczegółowe informacje na temat tego, czego szukają klienci, i przeszukała cały katalog produktów, aby dostarczyć dostosowane rekomendacje. Rezultatem było znacznie wydajniejsze i wygodniejsze doznanie klienta.